Counter-Strike 25 років: безсмертна популярність культової стрілялки
Комп’ютерна гра Counter-Strike продовжує завойовувати популярність серед гравців у всьому світі протягом десятиліть. 19 червня 2024 року культовий шутер відзначив свій 25-річний ювілей. У нашому матеріалі разом із відомими постатями українського кіберспорту ми згадуємо історію цієї улюбленої гри, аналізуємо, чому Counter-Strike стала такою популярною, які фактори сприяли її комерційному успіху, а також як CS перетворилася на одну з найуспішніших кіберспортивних дисциплін з великими призовими фондами.
Історія Counter-Strike: від моди для Half-Life до світового лідера
Counter-Strike почалася взимку 1999 року, коли Мін «Gooseman» Лі та Джесс «Cliffe» Кліф модифікували движок Half-Life. У березні 1999 року була обрана назва, а 19 червня вийшла перша бета-версія. Гра швидко здобула популярність завдяки безплатному доступу та зрозумілій механіці.
Перші карти включали Siege і Prison, а режим з бомбою з’явився пізніше. Valve помітила потенціал мода і викупила права на гру, випустивши офіційну версію в листопаді 2000 року. Зі зростанням популярності виникла потреба в античитерській системі, яка була реалізована у 2002 році. Перші кіберспортивні змагання розпочалися у 2001 році на чемпіонаті CPL.
Чому частина геймерів сумує за CS 1.6
CS 1.6, випущена у 2003 році, стала основою кіберспорту, здобувши популярність на рівні з такими іграми, як Starcraft і Warcraft. Попри вихід версій Condition Zero та Source, жодна з них не змогла перевершити 1.6 за любов’ю аудиторії, з понад 32 мільйонами проданих копій.
Фанати цінують 1.6 за вдосконалену механіку, прості системні вимоги та цікаві фішки, такі як простріли. Valve не змогла повторити успіх через високий рівень навичок. Навіть до виходу CS:GO у 2012 році гравці продовжували змагатися в 1.6, що свідчить про незгасиму популярність цієї версії.
Counter-Strike: Global Offensive: нова ера в історії CS
У серпні 2011 року Valve анонсувала Counter-Strike: Global Offensive, яка зберегла класичний геймплей, але отримала сучасну графіку та новий движок. Випущена в серпні 2012 року, CS:GO об’єднала спільноту Counter-Strike, попри початкову критику за незбалансованість і баги. Valve швидко виправила ці недоліки, покращивши баланс і запровадивши систему кейсів, що підвищило популярність гри.
Платформи на кшталт Twitch сприяли успіху CS:GO, повернувши її до топу кіберспорту. Протягом десятиліття CS:GO стала найпопулярнішою частиною франшизи та досягла рекорду в 1,8 мільйона гравців онлайн.
У вересні 2023 року CS:GO оновилася до Counter-Strike 2, яка отримала понад 31 мільйон унікальних користувачів. CS2 впровадила нову фізику, реалістичне освітлення та покращену графіку, змінюючи сприйняття звичних карт. Доданий Прем’єр-режим викликав критику через проблему з читерством.
Counter-Strike у 2024 році: лідер кіберспорту з понад 269 турнірами
Counter-Strike у 2024 році стала абсолютним лідером за кількістю проведених турнірів, перевищивши 269 заходів. З 2016 року гра також очолює рейтинг кіберспортивних ігор за кількістю активних команд, зокрема, 6 394 команди.
Ця дисципліна генерує найбільший обсяг ставок у світі кіберспорту. За даними провайдера ставок Abios, у 2023 році на Counter-Strike припадало 56% від загального обороту ставок. На другому місці розташувався League of Legends з 24%, а Dota 2 зайняла третю позицію з 14%. У топ-5 також увійшли VALORANT і Call of Duty з 3% та 2% відповідно.
Раніше стало відомо, що бізнесмен Максим Володимирович Кріппа став співвласником студії Maincast, яка займається кіберспортивними трансляціями.
+ Немає коментарів
Додайте свій